יישור שיניים שקוף

שיטת הסדים השקופים

מורכבות של טיפולים ליישור שיניים מבחינה אסתטית מהווה אתגר טיפולי כבר שנים רבות, לכן, במרוצת השנים החלו לפתח שיטות שונות של מערכות ליישור שיניים שלא נותנות שום סימן לעובדה שהאדם עובר טיפול ליישור שיניים. שיטות אלו הפכו למאוד פופולאריות בקרב מבוגרים ואף בני הנוער כאשר השיקול העיקרי הוא הפן האסתטי של הטיפול.

יישור שיניים שקוף הוא למעשה הליך להשגת יישור שיניים בדרך בלתי נראית. הליך זה כולל שימוש מטכנולוגיות הדמיה תלת ממדית ממוחשבת העוזרת להשגת התוצאות הרצויות, בזמן יחסית קצר בהתאם לצרכים הייחודים לכל מטופל. תוכנית הטיפול כולל הדמיה ממוחשבת של הטיפול מתחילתו ועד סופו  לאחר התכנון הקשתיות השקופות מיוצרות בהתאמה אישית לכל מטופל ותפקידן להזיז את השיניים בהדרגה, בדרך כלל הקשתיות השקופות מוחלפות כל שבועיים על פי הסדר בצמוד להדרכתו של הרופא המטפל.   

אנשים הסובלים משיניים בולטות כתוצאה ממנח לא תקין של השן, מרווחים בין השיניים, או משיניים צפופות נכללים בקטגוריית המטופלים בעלי בעיות אשר ניתן לפתור על ידי יישור שיניים. תחום הטיפולים טיפולים אורתודנטים עוסק במגוון רחב של ליקויים הקשורים למיקום או מנח לקוי של השיניים או הלסתות. מטרת הטיפול ליישור שיניים  הוא לשפר את המראה האסתטי והתפקודי של הפנים והשיניים בעזרת תיקון עמדת השיניים והלסתות.

יתרונות שיטת יישור שיניים נסתר

הייחודיות של הקשתיות ליישור שיניים שקוף היא שכמעט ולא ניתן להבחין בהן בתוך הפה,כמו כן, הרכבת הקשתיות השקופות לא מפריעה לאורך החיים בשגרה היומיומית, והטיפול בקשתיות הוא טיפול בעל יתרונות רבים  אך חשוב לזכור כי אינו מתאים לכל מטופל.

הקשתיות ניתנות להסרה, להבדיל מטיפול יישור שיניים סטנדרטי על ידי סמכים(ברקטים,קוביות), הסרת הקשתיות במהלך היום מקלה משמעותית על המטופלים במהלך האוכל או צחצוח השיניים מה שמאפשר שמירה על הרגלים נכונים ואינה פוגמת בהגיינה האוראלית של המטופל.

חשוב  לזכור כי שיטת הקשתיות השקופות לא מכילה את חוטי המתכת והקוביות (סמכים) הדורשים תחזוקה מתמדת לכן תבלו פחות זמן במרפאת השיניים.   

משך הטיפול ביישור שיניים שקוף קצר יותר יחסית ליישור שיניים המסורתי וניתן לראות תוצאות כבר לאחר  מספר שבועות הטיפול אינו פולשני, מאוד נוח וידידותי למשתמש בהשוואה לטיפול המסורתי.

את תוצאות הטיפול ניתן לחזות מראש זאת בזכות הפיתוחים הטכנולוגיים שהותאמו במיוחד לשיטה.

  • אופן פעולת שיטת הקשתיות:

שיטה זו פועלת באופן דומה לשיטת הסמכים הרגילים. תזוזת השיניים נגרמת כתוצאה מהפעלת כוח מבוקרת של הקשתיות על השיניים, כוח זה מופעל על השיניים הרצויות ובכך רק שיניים מסוימות זזות לכיוון הרצוי. חשוב לזכור כי תוכנית הטיפול מותאמת באופן אישי לכל מטופל .     

  • אופן ההשפעה של הקשתיות על יכולת הדיבור

הקשתיות עשויות להשפיע באופן חלקי ולפרק זמן קצר על הדיבור בקרב חלק מהמטופלים. יחד עם זאת, כשהלשון מתרגלת לקשתיות צורת הדיבור הלקוי אמורה להיעלם.

  • באיזו תכיפות עלי להרכיב את הקשתיות?

הקשתיות פועלות ביעילות המרבית כשמרכיבים אותן כ- 22 שעות ביממה ומסירים אותן רק במהלך האוכל, צחצוח שיניים וניקוי הקשתיות .

  • משך טיפול ישור שיניים שקוף

משך הטיפול תלוי בחומרת המקרה , טיפול ממוצע אורך בין 6-12 חודשים.